AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Modi promete restora la gloria de Caxmir

15 agosto 2019

Narendra Modi, ministro xef de Barat, ia dise ce sua deside de sutrae la grado spesial de la parte de Caxmir su maneja barati va restora acel rejion a sua “gloria pasada”.

En sua parla a la Dia de Autonomia oji, el ia dise ce Caxmir va fa “un rol importante” en la developa de Barat, e ce Article 370, la parte de la constitui cual ia dona un state spesial a la rejion, ia fa no plu ca coraji froda.

Modi no ia refere a la proibis de asembla e mancas de comunica forsada a Caxmir pos la deside en la semana pasada.

El ia fa sua comentas en un parla en la Fortres Roja en Delhi, la capital. Barat selebra sua Dia de Autonomia a la dia pos Pacistan, cual ia separa de lo en 1947.

En sua propre parla a martedi, Imran Khan, ministro xef de Pacistan, ia critica Barat per sua cambia de politica caxmiri:

“La oio de la mundo es a Caxmir e a Pacistan. A cualce cosa fada par Barat en la periodo de proibis, nos va informa la comunia internasional ce vos es culpable. A cualce foro cual nos ateni, me va es la ambasador e va leva la tema de Caxmir a cada foro.”

Modi no ia responde a la comentas de Khan. En loca, el ia critica persones barati ci oposa la cansela de Article 370, acusante ce los fa “juas political”.

El ia dise ce governas pasada no ia ave la coraje per fa un paso tan major, car los ia es consernada sur sua futur political. “Me no es consernada sur mea futur political,” el ia dise. “Per me, la futur de la pais veni prima.”

Caxmir ave ja un state de proibis tra plu ca un semana. Redes de telefon, telefoneta e interede es blocida, e restrinjes proibi persones de asembla en folas. An tal, ofisiores ia dise ier ce esta proibis es aora lejerida en la rejion Jammu, con majoria indu.

Ma an con la proibis, on ia fa protestas contra la cansela de Article 370, incluinte un a venerdi en Srinagar, capital de la vale Caxmir de majoria muslim. Ala, miles de persones ia sorti pos sua preas de mediadia per protesta contra la cambia.

Modi ia fa ance alga otra anunsias importante. A la ves prima en la istoria de Barat autonom, on va ave un posto con autoria supra tota tre de la fortes armada de la pais. El ia dirije se a la problem de plasticas de sola un usa, e ia refere a otra problemes como mancas de acua, controla de cuantia de persones, e medica organizada.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).