AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Macron redui esperas de evita un Brexit dur

22 agosto 2019

Boris Johnson, la ministro xef nova de la Rena Unida, va consenta oji con Emmanuel Macron, a mera oras pos cuando la presidente franses ia pare redui esperas de solve la problem de la frontera eres.

A martedi, Angela Merkel, canselor deutx, ia sujesta ce un solve de esta – un problem major per la prosede formal de Brexit – va es cisa realable en 30 dias.

Johnson ia dise ier ce el es “plu ca felis” con acel “projeta intensa”. Ma plu tarda, Macron ia insiste ce la reabri de negosias a la tema es “no un posible cual esiste”.

La frontera entre Er Norde (un parte de la Rena Unida) e la Republica Er (un pais separada en la Uni European) es un cosa de politica frajil. En la negosias sur Brexit, la RU e la UE ia acorda ce on no va introdui regulas nova per maneja lo.

Johnson dise ce on debe abandona esta proteje spesial si on vole evita la situa de “Brexit dur”, en cual la Rena Unida ta sorti de la UE a 31 otobre con tota no acorda funsionante.

La UE ia dise a multe veses ce on no pote aora cambia la acorda negosiada par Theresa May, la ministro xef presedente. Ma a un confere jornaliste en Berlin ier con Johnson, Merkel ia indica ce un alternativa es cisa posible, asentuante ce la Rena Unida debe proposa un scema usable.

“On ia dise ce probable nos va trova un solve en du anios,” Merkel ia comenta. “Ma nos ta pote ance trova lo en la 30 dias seguente, perce no?”

Macron regarda la prosede de Brexit como un contaminante de la projeta european intera, e el desira fini lo tan rapida como posible. El ia dise ance ce un negosia comersial con la SUA no va compensa la custa de un Brexit dur.

John Bolton, conselor de presidente Donald Trump sur securia nasional, ia dise en la pasada ce la SUA suporta un Brexit dur e ta ofre un serie aselerada de acordas comersial con la RU.

Macron ia ajunta ce “la briteses es abituada a es un potia grande” ma ce, pos Brexit, los ta deveni mera “un asosior minor” de la SUA.

Pos consenta con Macron, Johnson va vade a la confere de la G7 a saturdi, con otra xefes incluinte Trump.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).