AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La sutrae de construidas danada par la bomba en Hiroshima

16 desembre 2019

En la site Hiroshima en Japan, on intende desconstrui du construidas cual ia survive la bomba atomal de 1945, ma alga persones local vole conserva los como monumentos.

La du construidas, creada en 1913, ia es prima usada como un fabriceria de vestes militar, e plu tarda como abiterias per studiantes de universia. On ia usa los ance como un ospital tempora pos la bomba mesma.

Un survivor ia comenta: “On ta pote usa los como recursos per la aboli de armas nucleal.”

Sirca 80 mil persones ia mori par causa direta de la bomba, e 35 mil otras ia es ferida. La ataca ia plati la plu de la site, e en la anio pasada sola 85 construidas creada ante la bomba ia resta a distantia de sinco cilometres o min de la “punto zero”.

Esta du construidas ia survive, a la min partal car los ia es fabricada de beton fortida (con brices roja a la esterna). Alga danas de bomba a la fenetras e portes de metal es ancora vidable.

En 2017, autoriosas ia judi ce lo es multe probable ce la strutures, aora publica poseseda, ta colasa en un trematera major. Car los no es usada e no es abrida a la popla, la governa local ia deside desconstrui los ante 2022.

Un construida tre a la loca va es conservada, e sua mures e teto va es reparada e fortida per proteje lo contra tremateras.

Iwao Nakanishi, ci ave 89 anios, ia es en un de la construidas cuando la site ia es bombida. El es aora la xef de un grupo local cual esije la conserva de la strutures.

“Considerante la sinifia istorial de raconta la trajedia a la jeneras futur, nos pote en no modo aseta la desconstrui,” el ia dise. “Nos oposa forte lo.”

La ruina la plu famosa de la bombi es la cupola en la Parce Monumental de Pas. On ia forti esta loca de erita mundal per fa ce lo es plu capas de resiste tremateras.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).