AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La presidente de Txile desemplea sua consilio intera

27 otobre 2019

Sebastian Piñera, presidente de Txile, ia desemplea sua consilio intera per formi un governa nova e introdui reformis sosial cual protestores esije.

Plu ca milion persones ia partisipa en un asembla pasosa a venerdi en la capital Santiago, solisitante justia sosial.

Piñera ia dise ce el ia oia la esijes de la stradas. “Nos es en un realia nova,” el ia comenta. “Txile es diferente de como lo ia es en la semana presedente.”

La presidente ia anunsia ance ce la ora de retira, introduida a sites tra Txile a la semana pasada, es canselada. Oposores ia urje ce on sesa ance la state de crise.

A la min 17 persones ia es matada e sentos ferida pos la comensa de la protestas contra nonegalia a pico plu ca un semana ante aora. La protesta a venerdi ia segue un semana de scaramuxas violente entre ativistes e la polisia antitumultal.

La presidente ia tuita: “Tota de nos ia cambia. La asembla joiosa e pasosa oji, en cual txilanes ia demanda per un Txile plu justa e unida, abri vias esperosa a la futur.”

La governor de Santiago, Karla Rubilar, ia dise ce a la min milion persones ia asembla en la capital - plu ca 5% de la popla de la pais. En Twitter el ia dise ce la protestores “representa un sonia per un Txile nova”.

Organizores dise ce la asembla ia es la plu grande ala pos la restora de democratia en 1990. Partisipores ia pasea tra distantia longa sirca la site, colpante casolas, brandinte banderas e clamante per reformis.

Protestores ia es ance sur la stradas en cada otra site major de Txile.

La protestas ia es orijinal provocada par un aumenta de la custa de biletas de metro, aora suspendeda, ma los ia crese per inclui cexas plu jeneral sur la custa de vive e sur nonegalia.

En la dias de protesta, on ia esperia alga furas de benes e ensendes de construidas. Plu ca 7000 persones ia es detenida. La militar ia prende controla de securia en Santiago, do on ave un state de crise con miles de polisiores sur la stradas.

A mercurdi, la presidente ia anunsia un colie de reformis intendeda per fini la protestas, incluinte un aumenta de la pension fundal e la salario minima.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).