AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Esti regrete un burla contra la ministro xef de Suomi

17 desembre 2019

La presidente de Esti ia demanda per pardona pos cuando sua ministro de internas ia descrive la ministro nova de Suomi como “un xica-vendor”.

Kersti Kaljulaid ia dise ce el es “embarasada” par la comentas de Mart Helme, un om de 70 anios ci gida la partito Ekre popliste e estrema destriste.

Con 34 anios, Sanna Marin de Suomi es la ministro xef la plu joven de mundo. El gida un alia sentriste sinistra con cuatro otra partitos, de cual la xef de cada es un fem.

Helme ia fa sua comenta controversa a radio en la program de conversa de sua partito. “Aora nos vide como un xica-vendor ia deveni un ministro xef,” el ia dise, “e como alga otra ativistes de strada e persones noneducada ia veni ance a la consilio.”

Marin ia parla ja sur sua crese en un familia nonvantajida. El ia labora como un aidor de boteca ante vade a universia e comensa un carera political. El ia es la person prima de sua familia ci ia fini la liseo e ia vade a universia.

Respondente en Twitter, Marin ia descrive se como “estrema orgulosa de Suomi”: “Asi un enfante de un familia povre pote deveni educada e ateni multe cosas en sua vive. La caxor de boteca pote deveni un ministro xef.”

Helme ia dise ce on ia malcomprende sua comenta, ma ia ofre un espresa de regrete a Marin. El ia intende “reconose ce par labora on pote avansa ance de un nivel sosial basa a la politica la plu alta”.

En un declara, Kaljulaid ia dise ce el ia telefoni sua corespondente suomi, Sauli Niinistö, e ia solisita ce el pasa sua espresa de regrete a Marin e sua governa.

Partitos oposante en Esti ia urje ce Helme resinia, o ce la ministro xef Jüri Ratas desemplea el.

Esti es la plu norde de la tre statos baltica, e ave lias lingual con la pais de Marin, cual fasa lo a traversa de la Golfo Suomi. La partito Ekre ia entra a la alia governante en maio pos gania 17,8% de la votas en un eleje jeneral, prometente proteje “un Esti nativa”.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).