AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un mision xines a la lado distante de la Luna

8 desembre 2018

Xina ia lansa la mision prima per atera un veculo robotal a la lado distante de la Luna.

La mision Chang’e 4 va atenta pone un aterador e vagador sur la crater Von Kármán, locada a la lado de la Luna cual fasa nunca la Tera. Lo abri la via de retrae samples de roca e solo a la Tera.

La atera no va aveni asta la temprana de janero, cuando la veculo va desende usante puxadores.

La crater Von Kármán interesa siensistes car lo es situada en la cualia la plu vea e grande sur la Luna – la Basin Polo Sude / Aitken, probable formida par la colpa de un asteroide enorme a miles de miliones de anios ante aora.

La ateradores va analise la jeolojia de la rejion e la composa de la roca e solo.

Par causa de un fenomeno nomida “jira sincrona”, la Tera vide sempre la mesma lado de la Luna. Esta aveni car la Luna pasa esata la mesma tempo en jira sur sua propre ase como en completi un orbita de la Tera.

An si on refere comun a la otra lado como “la lado oscur”, acel parte de la Luna es ance luminada par la Sol e ave la mesma fases como la lado cual fasa nos. “Oscur” asi vole dise mera “nonvideda”.

La lado distante aspeta alga diferente de la lado prosima. Lo ave un crosta plu densa e vea, cual conteni plu crateres. On ave ance poca de la “mares” de basaltos oscur, creada par flues de lava, cual es tan evidente sur la lado prosima.

Cisa la colpa potiosa cual la crea la Basin Polo Sude / Aitken ia penetra la crosta, ateninte la litosfera de la Luna. La strumentos en Chang’e 4 pote esamina esce esta ia aveni, clarinte un parte de la istoria temprana de nosa sola satelite.

La mision va analise ance la “radioambiente” a la lado distante, en un esperimenta desiniada per fa la labora fundal per la crea de telescopios futur de radioastronomia a acel lado, do los ta es protejeda de la ruido de la Tera.

La aterador nonmovente va porta un contenador de tre cilogrames, con semes de patata e arabis, per un esperimenta biolojial. Esta esperimenta de “minibiosfera lunal” ia es desiniada par 28 universias xines.

La desinia de la veculo es simil a lo de sua presedente, Chang’e 3, cual ia envia veculos aterante a la rejion Mar de Pluves en 2013. Ma lo ave alga alteras importante.

La aterador porta du cameras: un esperimenta sur radia, construida en Deutxland, e un spetrometre cual va fa la oservas radioastronomial de frecuentia basa.

La vagador va porta un camera panoramal, un radar per sonda su la surfas, un spetrometre imajinte per identifia minerales, e un esperimenta per esamina la interata entre la venta solal (un flue de particulas enerjida de la Sol) e la surfas de la Luna.

La mision parteni a un program xines plu grande de esplora lunal. La misiones Chang’e prima e du ia es desiniada per colie datos en orbita, e la numeros tre e cuatro ia es construida per opera sur la surfas.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).