AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un frontera nova per Timor Este e Australia

7 marto 2018

Australia e Timor Este ia suscrive un trata istorial sur un frontera permanente en la Mar Timor. La acorda fini un disputa de un desenio entre la visinas sur diretos a la reservas rica de petrolio e gas en acel mar. Timor Este, un de la nasiones la plu povre de mundo, va gania aora la majoria de revenu futur.

La paises ia fa la suscrive en la xeferia de la Nasiones Unida en York Nova, pos negosias en la corte internasional de arbitra.

Pos cuando Timor Este ia separa de Indonesia en 2002, no frontera permanente de mar ia es fisada entre Australia e la nasion nova. En loca, la du lados ia acorda un frontera tempora, ma Timor Este ia declara plu tarda ce los ia es nonjusta obligada a aseta lo.

Lo ia crede ce sua visina plu potiosa ave un divide nonjusta grande de asede a campos de petrolio e gas de cual on estima sua valua como deses de miles de miliones de dolares.

En 2016, Timor Este ia disputa la acorda en la Corte Permanente de Arbitration en Den Haag. La arbitra entre la nasiones ia fini en la semana pasada.

La acorda nova defini la frontera a la punto media entre la paises, seguente regulas de la Nasiones Unida sur lege maral. Australia ia presa per un frontera a la borda de sua plano continental, con frontera plu prosima a Timor Este.

Como resulta de la acorda, Timor Este va reseta a la min 70% de la campo la plu grande de petrolio. A ante, revenu ia es egal divideda entre la du paises. Australia va perde sua autoria en campos de petrolio aora compartida par ambos.

La economia de Timor Este depende forte de gas e petrolio, ma resente sua recursos ia comensa deveni consumada.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).