AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La du blocos political svensce fini cuasi egal

10 setembre 2018

La vota jeneral en Sveria ia lasa la du blocos political xef en state cuasi egal, e la partito contra migras ia avansa.

Pos la conta de cuasi tota la votas, la alia governante de la sinistra sentral es pico ante sua oposores desvensce la alia de la destra sentral. Ambos ave sirca 40% de la votas. La partito nasionaliste, la Democratas Svensce, ia gania sirca 18%, un crese de 5% pos la eleje presedente.

Lo es serta ce on va fa aora un batalia longa per formi un alia funsionante.

Sveria usa un sistem de representa proportial, en cual on asinia a cada partito un cuantia de sejas en cada distrito en modo corespondente a sua parte de la votas. Ambos de la blocos xef ia refusa governa con la nasionalistes, ma sua gidor ia dise ce el es preparada per negosia con tota otra partitos.

Otra paises european ia vide un crese en la suporta per partitos antimigral en anios resente. Plu temprana en esta anio, Italia ia instala un alia governante nova, dirijeda par un partito antiortodox e un alia destriste. En 2017 en Deutxland, un partito de la destra estrema ia gania 12,6% de votas, e la Partito de la Popla Dansce ia gania 21% en 2015.

Migras ia es un tema major de la campania. La nasionalistes desira restrinje forte los. La ministro xef ci fini sua periodo, Stefan Löfven, ia descrive esta como “raziste”.

La Democratas Svensce ia es liada tra anios a neonazis e otra grupos estrema destriste, e ia ave no parlamentores asta 2010. Los ia labora per restili se, cambiante sua logo de un torxa flaminte a un margarita en la colores de la bandera de la pais.

La economia de Sveria buma, ma multe votores es consernada ce servis de casi, sania e aida sosial ia deveni presada par un onda de persones ci ia ariva en la crise migrante de 2015. En acel anio, Sveria ia aseta 163 mil xercores de refuja – la enflue la plu alta en la Uni European en proportio a cuantia de abitores.

Multe votores es ance consernada sur violentia. La nasionalistes lia un crese de fusilis a la crese de migra, an si la statistica ofisial mostra no corelata. Los desira ance sorti de la Uni European, e ia proposa un referendo. Ma tota la partitos sentriste oposa un tal vota, donce lo no es probable ce lo va aveni.

Ultra la migra, la cambia de clima es un tema sur cual multe svensces es ansiosa, spesial pos un estate longa e calda con focones savaje. En la caldia estrema, sirca 25 mil ectares de foresta ia arde. La suporta per la partito verde, cual ia es danada par alga scandales interna, ia reforti tra la pais.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).