AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La economia de Japan contrae

15 febrero 2016

La economia de Japan ia contrae en la tre menses final de 2015, ajuntante a un serie de problemes per la politica governal de reformi economial.

La statistica ofisial mostra ce entre otobre e desembre, lo ia diminui par 0,4% en compara con la cuatri presedente. On ia previde un redui de 0,3% per la cuatri.

Un desira min forte per benes en la pais ia contribui a la contrae, como ance un investi min rapida en casas.

Si on aniali la statistica, la economia ia contrae par 1,4% en la periodo, ma on ia previde un contrae anialida de 1,2%. Esta cuantia anialida es la taso a cual la economia ta diminui tra 12 menses, si la cuatri final ta refleta la anio intera.

La projeta de la ministro xef Shinzo Abe per revive la economia – nomida “abenomia” – ia es introduida pos sua vinse en la vota de desembre 2013.

Lo ia intende combate la defla, con cual Japan ia luta tra cuasi du desenios, e ance aumenta la desira per benes e la investi. Lo ia vole ance debili la ien per aida ce companias multe esportante como Toyota deveni plu competosa.

Ma la crese ia resta un problem. Analistes dise ce Japan nesesa serti plu esportas per suporta la crese economial futur. Per cada 1% de crese de la economia japanes, entre 0,5 and 0,7% veni de esportas.

La pais depende ance multe de consuma interna, ma sua popla es senesente e diminuinte, donce min persones contribui a la economia.

En la tre menses asta setembre, seguente un statistica revisada, Japan ia evita un retrosede tecnical. Ma lo es ja en retrosede a cuatro veses de pos la crise finansial global.

Investores ia pare iniora la statistica nova: la Nikkei 225, regardada como un punto de refere, ia salta par plu ca 4% a un tempo corta pos la publici de la statistica. An tal, lo ia perde plu ca 11% en la semana pasada, cual ia es un semana corta de comersia par causa de un festa nasional a jovedi.

La esportores grande de la pais ia es spesial grave colpada cuando un ien plu forte contra la dolar ia dana la sentis de investores.

En un move surprendente en la mense pasada, la Banco de Japan ia introdui un taso de interesa de -0,1%. Esta taso negativa – la prima de istoria per la pais – es desiniada per aumenta la spende e la investi, cual en sua turno debe stimula la crese economial.

Ma alga analistes duta ce la redui de interesa va susede, sujestante en loca ce la investi debil va continua probable tra multe de esta anio.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).