AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Akihito indiceta ce el desira renunsia la imperoria

8 agosto 2016

Imperor Akihito de Japan ia dise ce el teme ce, par causa de sua eda e sania dejenerante, el trova difisilia en continua en sua rol.

La comentas de la imperor adorada, ci ave 82 anios, ia es presentada en un parla televisada – un modo de comunica cual el ia usa a sola un ves a ante.

El no ia usa la parola “renunsia”, ma el ia indica forte ce el desira dona sua taxes a un otra person.

Shinzō Abe, la ministro xef, ia dise ce la governa va discute “seria” la cambias legal cual ta es nesesada per un renunsia de la imperoria.

En sua mesaje prerejistrada de des minutos, Akihito ia dise ce el espera ce la debes de la imperor pote continua constante sin interompes.

El ia dise: “Me es ansiosa ce lo va deveni difisil ce me reali mea debes como la simbol de la stato con mea esense intera, como me ia fa asta aora.”

Akihito, ci ia reseta sirurjia de cor e un trata per canser de prostata, ocupa ja la Trono de Crisantemo de pos la mori de sua padre, Hirohito, en 1989.

Sua fio la plu vea, Prinse Erital Naruhito, ci ave 56 anios, es la prima en la ordina de pasa de rena, segueda par sua frate Prinse Akishino. On no permete ce femes erita la trono, e donce Prinsesa Aiko, la fia de Naruhito, no pote segue.

Akihito ia dise ce un posible, cuando un imperor no pote reali sua taxes par causa de eda o maladia, es ce on ta institui un rejente. Ma el ia sujesta ce esta no ta es la resulta ideal: “Me crede ce on no pote continua eterna redui la atas de la imperor en cosas de stato, e sua debes como la simbol de la stato.”

La leges esistente dise no cosa sur renunsia, donce on ta nesesa cambia los afin la imperor pote resinia. La cambias va nesesa es aprobada par parlamento, ance.

La constitui proibi la imperor de fa declaras political, e on ta pote opina ce un desira de renunsia es political.

La popla pare suporta la desira de la imperor. Spesial la jenera plu joven dise ce on debe permete ce el reposa en sua eda matur.

Un sonda resente ia trova ce plu ca 85% de persones japanes opina ce on debe legali la renunsia de imperoria. Ma la idea es oposada par alga partes plu tradisional de la sosia.

En 2006, cuando la imperor ia ave no netos, on ia proposa un debate sur esce un fem ta pote ocupa la trono. On ia pospone lo cuando un fio ia nase.

En 2011, Prinse Akishino ia recomenda un debate sur esce on debe defini un eda de jubila per la imperor, ma no cambia de lege ia resulta.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).