AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Zeland Nova va crea un conserveria vasta de vive maral

29 setembre 2015

Zeland Nova ia revela ce lo intende converti un parte de la Pasifica sude, con sirca la grandia de Frans, a un conserveria per vive maral.

La Refuja Maral de Kermadec es situada a norde de la pais, e conteni un cadena de isolas e volcanes suacuan.

John Key, la ministro xef, la fa la anunsia a la Asembla Jeneral de la Nasiones Unida en New York.

La pexa e mina va es proibida en lo cual Key ia descrive como “un de la areas la plu jeografial e jeolojial variosa de mundo”.

El ia dise: “Zelandeses valua nosa costas e mares, cual es un parte importante de nosa cultur, economia, e ambiente, e nos es dedicada a maneja los en modo sustenable.”

La governa intende aseta leges per crea la conserveria en la anio veninte.

La area per proteje es un estende vasta de la Pasifica sude, a sirca mil cilometres a norde-este de la Isola Norde de Zeland Nova. Lo ave un area de 620 mil cilometres cuadrida.

Lo conteni la Foso de Kermadec, cual es profonda de 10 cilometres e donce un de la fosos maral la plu profonda de mundo. La foso es rica con vive maral incluinte balenas, delfines, tortugas perilida, e avias de mar.

Ambientistes ia bonveni la deside. Alga grupos ia promove la crea de la conserveria, cual va estende la proteje de la ambiente maral de Zeland Nova de 0,5% a 15,5% en mesura spasial.

La anunsia ia surprende companias de pexa e mina. La presidente de Seafood New Zealand ia dise ce on ia reseta “no preaverti de la governa” e ce la industria “nesesa tempo per considera tota la resultas implicada”.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).