AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Xerpas repara la via de Sagarmata

28 agosto 2015

Un ecipo de trepores spesialiste xerpa nepali ia comensa labora per repara la via de trepa sur Monte Sagarmata (Everest), a cuatro menses pos cuando lo ia es destruida par un trematera grande.

En april, 18 trepores e aidores ia es matada cuando la trematera ia causa un avalanxa cual ia pasa tra la campa de base de la monte.

La ecipo, conoseda como la “dotores de cascade,” ia comensa sonda la monte. Los intende fisa cordas tra la Cascade Jelada de Khumbu en la dias seguente.

La Cascade Jelada es un estende malfamosa tradosa de jelo movente e fesurinte, tra cual trepores debe pasa pos sorti de la campa de base en via a la campa prima sur la monte. Sin la cordas fisada, esta no ta es posible.

La dotores de cascade espera ce la via restorada va atrae trepores a la monte per la saison autonal.

Un ecipo japanes ia ariva ja en Nepal. A martedi, trepor Nobukazu Kuriki, ci ave 33 anios, ia parti de Kathmandu, la capital de Nepal, per vade a la area de Sagarmata, e per comensa ajusta a la clima ala ante sua propre atenta de ateni la apico en setembre.

Kuriki, ci ia perde tota sua puntos de dito e un diton par causa de ulseras jelal, es asta aora la sola person ci intende asende Sagarmata en la saison defiante de autono.

La industria profitosa de trepa en Nepal ia es destruida par la teratrema ruinante en april e la avalanxas cual ia segue lo.

La governa e la comunia xerpa, ci depende de trepores stranjer per susta se, desira reconstrui tan rapida como posible la industria. Ma alga nepalis critica la deside de reabri tan pronto la via.

La presidente de la asosia nepali de trepores, Ang Tsering Xerpa, ia descrive la mision japanes como “riscosa e perilosa”. El dise ce trepa en la autono ajunta ja riscas de temperatures fria e ventas forte.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).