AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Ursos blanca no ajusta a la Artica fondente

17 julio 2015

On ia descovre ce ursos blanca no pote ajusta sua condui per maneja la perdes de comeda asosiada con estates plu calda en la Artica.

Siensistes ia suspeta ce la animales entra a un spesie de “inverni paseante” cuando privada de preda. Ma un rexerca nova indica ce la ursos mori simple de famia en tal clima.

La autores dise ce esta implica mal per la survive de la spesie en un mundo plu calda.

Ursos blanca vive xef par come focas cual los xasa sur la jelo de mar. Ma la fonde aora aumentada en estates redui la cuantia de focas, e la ursos no trova tan fasil sua comedas.

Alga rexercores ia razona ce, simil a la reata de otra spesies de urso a inverno, la ursos blanca entra a un state spesial de ativia basa cuando los no reseta un cuantia sufisinte de calorias.

Per proba esta idea, siensistes ia fa un esperimenta custosa e perilosa: los ia fisa colares satelital e rejistradores sirurjial implantada, per trasa la moves de la ursos e per nota detalias fisiolojial. Los ia studia a la min 25 ursos en la mar a norde de Alasca, e ia conclui ce la ursos mori de famia en la estate.

An si la ursos no pote cambia sua condui per comedas, los pare ave un ajusta importante cual aida los a survive nada en acua fria. Esta ia es un surprende grande a la rexercores.

La autor xef de la article ia dise: “Los ave un capasia de permete tempora ce la parte la plu esterna de la tronco de sua corpo fri a un grado notable, e esta proteje la organes esensal interna.”

On ia studia un urso fema ci ia survive un nada tra 650 cilometres e nove dias, entre un costa e un isola de jelo. Cuando on ia recatura el pos sete plu semanas, la urso ia perde 22% de sua masa corpal – e ance sua enfante.

La studia ia es multe custosa, usante sirca 200 persones, un rompejelo, e elicotores. La rexercores crede ce lo no es probable ce cualcun va repete la esperimenta.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).