AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un eclis de sol en Europa

20 marto 2015

Europa es a media de esperia un eclis solal la plu bon de multe anios. Un curso sur la surfas de la Tera es ombrida car la Luna covre la Sol.

La ombra ia comensa en la Atlantica norde en la ora pasada. Un parte de lo traversa Africa norde, e lo move norde en dirije a la Sirculo Artica. Lo va fusa final con la oscuria normal de note en Rusia.

Tra un anio, la Sol pare segue un curso definida contra la fondo de la stelas (si on iniora la jira de la Tera cual causa la efeto dial de leva e reposa de la Sol).

Oji es ance la dia prima de primavera en la emisfera norde – la dia cuando esta curso anial de la Sol pare traversa la plana de la ecuator de la Tera, en dirije a norde.

La resulta de esta coaveni nonusual es ce, a la Polo Norde mesma, la eclis va aveni en cuando la Sol apare de su la orizon a sua ves prima de ses menses.

Esta eclis es intera: a esta momento, la distantias de la Sol e la Luna de nos es tal ce la diametre parente de la Luna es pico plu grande ca lo de la Sol. A la sentro de la ombra, tota lus es ascondeda per no plu ca tre minutos.

An tal, la Isolas Faro e Svalbard es la sola locas abitada e atenable par transporta publica cual la sentro de la ombra va traversa. Locas su otra partes de la ombra va vide mera un eclis partal.

Multe astronomistes ia viaja a la Isolas Faro, do la site capital Tórshavn va esperia la eclis intera per du minutos, comensante a 09:41 de ora universal.

On averti ce on debe no regarda direta la Sol, car on ta risca dana sever sua oios o deveni an sieca. On debe es spesial atendente si on vole fotografi la eclis con telefoneta. La fotografi mesma no es perilosa, ma on risca regarda la Sol cuando on posa la camera.

Esta eclis es la prima con un efeto cisa mesurable a la sistem de eletrica, car aora on usa multe la potia solal per jenera eletrica en la Uni European.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).