AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

On trova un zona colpada par asteroide en Australia

24 marto 2015

Siensistes en Australia dise ce los ia descovre la area la plu grande colpada par asteroide.

La zona ave un largia de 400 cilometres. Lo es profonda enterada en la crosta de la Tera e es composada de du sicatrises separada.

La ecipo de la Universia Nasional Australian dise ce la asteroide ia rompe a du pesos ante colpa, e ce cada peso ia ave un largia de plu ca 10 cilometres.

On crede ce la colpa ia aveni a 300 milion anios ante aora, cisa plu.

La crater a la surfas ia desapare ja longa de Australia sentral, ma modeles jeofisical de su la surfas ia trova indicas de du colpas enorme.

Dotor Andrew Glikson, la gidor de la ecipo, ia dise: “Suposable esta ia causa la fini de multe spesies de vive sur la planeta a acel tempo.”

Ma la ecipo no ia susede relata la colpa con cualce estingui conoseda, donce los suspeta ce la colpa es an plu vea ca los crede.

La rocas sirca la zona de colpa ave entre 300 e 600 milion anios, ma on ia deteta no deponeda de sene ejetada en stratos de roca de la mesma periodo.

La meteorite grande sur cual on crede ce lo ia mata la dinosauros a 66 milion anios ante aora coresponde a un strato de deponeda en rocas tra la mundo.

“Tal colpas grande ia ave cisa un rol multe plu importante en la evolui de la Tera ca nos ia crede a ante,” Glikson ia comenta.

La zona de colpa en la Basin Warburton ia es acaso descovreda cuando siensistes ia fora a 2 cilometres su la surfas de la Tera per un projeta de rexerca jeotermal.

Acel escava ia presenta indicas ce roca ia deveni vitro en un temperatur e presa estrema, sujestante un colpa jigante.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).