AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

On reinisia un reatador nucleal en Japan

11 agosto 2015

Japan ia reinisia un reatador nucleal, su regulas nova de securia, a la ves prima pos la desastre a Fukushima en 2011.

On ia descomuta gradal tota la complesos nucleal en la pais pos un serie de fondes a Fukushima, causada par un tsunami e trematera.

Pos susede en esaminas nova sever de securia, la Compania de Potia Eletrical de Kyushu ia reinisia la reatador xef a sua compleso en Sendai a esta matina.

Ma la popla jeneral es ancora multe noncalma sur la idea de revade a potia nucleal: ante la desastre a Fukushima, on ia dise ce un tal aveni es nonposible.

Protestas ia aveni estra la compleso de Sendai, e estra la abitada de la ministro xef Shinzo abe en Tokyo, a distantia de sirca mil cilometres.

25 otra complesos ia proposa se per reinisia, ma tota fronti defias legal de persones local.

Imajes televisada ia mostra la controleria de la compleso en cuando laborores ia recomuta la reatador. Un portavose per la compania ia dise ce on ia esperia no problemes.

Sirca 24 oras va pasa ante un reata completa aveni, e on previde ce la compleso va jenera potia a o ante venerdi. Lo va ateni sua capasia masima a alga tempo en la mense veninte.

Abe ia dise ier ce la reatadores ia susede pasa tra “la esamina de securia la plu sever de mundo”.

Pos descomuta tota sua complesos nucleal, Japan ia depende de emporta combustables de fosil per oteni sua enerjia, a custa enorme. La governa ia dise ce on nesesa recomensa usa la potia nucleal per redui la custa de emporta e la emetes cresente de diosido de carbon.

Espertas ia averti ce cuando on reinisia un reatador nonusada tra alga anios, lo tende esperia problemes temprana. Los dise ance ce on ia atenta nunca un tal reinisia coletiva de reatadores dorminte.

La Autoriosa de Regula Nucleal de Japan ia aproba du reatadores a Sendai en setembre 2014, su la regulas nova. On intende reinisia la reatador du en otobre.

On ia spende plu ca $100 milion en ajunta sistemes nova de securia a la compleso de Sendai. Ma abitores local dise ce estas no sufisi. Los es ansiosa sur la peril posible de volcanes ativa en la area.

La protestores ia es asemblada par Naoto Kan, la ministro xef a la tempo de la crise de Fukushima, ci ia dise ce acel desastre “ia esposa la mito de la securia e baratia de potia nucleal, cual ia es final mostrada como perilosa e custosa.”

Un trematera de la plu fortes de istoria rejistrada ia colpa prosima a la custa de Japan en marto 2011. Lo ia crea un tsunami vasta cual ia dana la compleso de Fukushima e ia causa un fonde nucleal.

Cuasi 16 mil persones ia mori, e plu ca 2500 es ancora listada como asente, an si no un de la moris ia es ofisial liada a la desastre.

160 mil persones ia es sortida de la areas ambiente en la semanas a pos, e la plu de los ia reveni nunca a sua casas par causa de la nivel continuante de radia alta.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).