AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La aterador Philae siniali denova de sua cometa

20 junio 2015

Philae, la aterador european de cometa, ia fa un contata nova con la Tera – sua prima pos la note de soldi pasada.

Sua comunica ia es sinialida par Rosetta, sua veculo madrin, cual orbita un bal de fango jelada con la nom 67P/Churyumov-Gerasimenko.

La sinial ia es resetada par un antena enorme de la ajenteria spasial SUA en California, e alora enviada a la Ajenteria Spasial European en Deutxland.

Ante la fini de semana pasada, Philae ia dormi tra sete menses.

La robot ia perde potia a mera 60 oras pos atera sur la cometa a 12 novembre, car lo ia rebondi e ia entra tal a un foso do la lus de sol no ia ateni sua paneles solal per jenera eletrica.

Ma la cometa ia veni aora considerable plu prosima a la sol, e donce la lumina ia boni e Philae ia velia.

La comunicas con la Tera, tra un distantia de 305 milion cilometres, es multe corta asta aora, durante no plu ca un pico de deses de secondos. La sinial prima ia ariva a saturdi, segueda par un otra a soldi.

Ance la sinial de oji es multe corta. Lo revela sola la state de Philae, cual pare bon. Controlores manobra aora Rosetta a plu prosima a la cometa, per atenta reali comunicas plu longa e fidable. On intende ce lo desende a un orbita de min ca 200 cilometres.

Probable pos alga tempo, Philae va deveni capas de recomensa la investigas siensal de la cometa cual ia para cuando la eletrica ia manca.

La esperimenta xef va fora un buco en la corpo jelada, per determina sua composa cimical.

On ia atenta ja esta en la 60 oras disponable en novembre, ma sin susede, probable car la posa de la robot ia preveni ce la forador toca la surfas.

La injeniores crede ce si los pote comanda Philae a jira en la semanas veninte, lo va pote oteni un sample. Ma tota va depende de la cuantia de potia disponable a la aterador en sua loca ombrida.

On es ance consernada sur la veculo madrin. Lo ia retira resente se de la cometa per atenta evita la multe gas e polvo cual la cometa ejeta aora, deveninte plu calda en sua prosimi a la sol.

Esta materia risca confusa la sistemes navigal automida de Rosetta, e la controlores debe atende ce sua labora per crea un comunica plu bon con la aterador no esposa la sonda mesma a peril.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).