AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

50 anios pos la autonomi de Singapor

9 agosto 2015

Singapor fa avenis nasional per selebra la aniversario 50 de cuando lo ia deveni un stato autonom.

On previde ce deses de miles de persones va es presente a un parada, cual va inclui ance paradas volante par la forte de aira e un avion A380 de Singapore Airlines.

Singapores va junta se en resita la promete nasional e en canta la imno nasional.

La pais ia deveni autonom cuando lo ia es ejetada de la Federa de Malaisia entre turbas sosial.

En 50 anios, Singapor, cual ia es un colonia brites a ante, ia cambia se a un de la plu ricas de la paises de mundo. Ma criticistes dise ce la developa ia es acompaniada par controlas sever de la parla libre e la politica.

La site-stato selebra sua dia de autonomia en cada anio, ma on presenta la avenis “SG50” de esta anio como la selebra la plu grande de istoria en la pais, pos menses de preparas en botecas, scolas, laborerias, e jornalisme.

La parada va inclui un tribui spesial a Lee Kuan Yew, ci ia gida Singapor a autonomia e ia es sua ministro xef asta 1990. Acel gidor respetada ia mori en marto de esta anio, con lamenta publica. On ia difusa un rejistra de el lejente la Proclama de Autonomia a la ora nove de esta matina.

Parlante ier, Lee Hsien Loong, la ministro xef presente e la fio de Lee Kuan Yew, ia dise: “A sincodes anios, cuando nos sta a un campa de base alta, nos retrospeta e mervelia ce nos ia veni de tan distante. Nos grasia los ci ia reali esta.”

Otra persones major ci va es presente a la selebras es Najib Razak, la ministro xef de Malaisia, e Warren Truss, la visministro xef de Australia.

An si la pais ia ateni goles como la posese de casas par 90% de la abitores e un produi interna bruta de plu ca $56 mil per person, oposores continua asentua la restrinjes political sever.

La Partito de Ata Poplal (PAP) rena ja tra plu ca 50 anios, ma la oposores espera susede plu en un vota cual va aveni cisa en setembre. En la eleje la plu resente, la PAP ia es debilida, an si lo ia reteni ancora 80 de la 87 sejas.

La PAP espera ce la aniversario e la reconose de la lega de Lee Kuan Yew va aida lo a la vota veninte.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).