AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un corte pilipina defia la eglesa e suporta contraconsepi

8 april 2014

La corte suprema en la Pilipinas ia aproba un lege de contraconsepi, en un defeta per la Eglesa Catolica. La lege esije ce sentros governal de sania distribui aora condomes libre e piles contraconsepal.

La corte ia pospone reali la lege en desembre 2012 pos cuando grupos eglesal ia sujesta ce lo es nonconstitual.

Suportores de la lege ia aclama cuando la corte ia anunsia sua judi ce la plu de la esijes en la lege es constitual.

La governa de presidente Benigno Aquino ia defia anios de presa par la eglesa cuando lo ia aseta la lege. Lo dise ce la lege va aida persones povre, ci no pote comun compra contraconsepales, e ce lo va redui la cuantia alta de madres en la pais ci mori.

Par la lege, cuasi tota formas de contraconsepi va deveni libre disponable a clinicas de sania publica. Instruis sesal va deveni ance obligada en scolas, e laborores de sania publica va debe reseta instruis sur la metodos de projeta un familia. On va furni ance curas medical a femes ci ia fa abortas nonlegal.

Cuasi 100 milion persones abita en la Pilipinas, e sirca 80% de los es catolica. La pais ave un de la tasos de nase la plu alta en Asia.

La Eglesa ia batalia forte contra la lege, descrivente lo como un menasa malvolente contra la vive. Lo ia denunsia politicistes ci ia suporta lo, incluinte Aquino.

Campaniores ia averti sur la posible de desobedis publica pos la judi de la corte. La Eglesa Catolica ia fa un rol importante en la vive political de la Pilipinas, e lo continua influe forte la popla.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).