AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Merkel dise ce combate antisemitisme es un debe deutx

15 setembre 2014

Angela Merkel, la canselor de Deutxland, ia informa un asembla en Berlin ce combate antisemitisme es la debe de cada person deutx.

La protesta contra antisemitisme ia aveni a 75 anios pos la comensa de la Gera Mundal Du, en cual ses milion iudis ia es matada par Deutxland Nazi.

Reatante a un aumenta de atacas contra persones iudi, Merkel ia dise ce “la tolera” es la mesaje coreta per Deuxtland e la mundo.

La asembla ia aveni a la Porton Brandenburg, su la bandera “Steh auf! Nie wieder Judenhass!” (“Sta! Nunca denova un odia contra iudis!”). Lo ia aveni a la mesma tempo como un confere de la Congresa Iudi Mundal en la capital.

Merkel ia comensa sua parla par descrive la sento mil iudis abitante Deutxland como “un tesoro nasinonal”. El ia dise a un fola de sirca 5000 persones: “Amis, visinas e colaborores iudi, senti ce vos es a casa asi.”

Ma el ia dise ce aora la pais conteni “an no un instituida iudi” cual no nesesa es protejeda par la polisia en la clima presente.

“La critica valida de la atas political de un governa – o lo de nos, o lo de la stato Israel – es bon. Ma si on usa lo sola per capi sua odia contra un otra popla, sua odia contra persones iudi, alora lo es un malusa de nosa diretos fundal de libria de opina e asembla.”

La crese de antisemitisme segue la gera en Gaza. A media de la bombarda de Gaza par Israel en julio, la comunia iudi de Deutxland ia condena “un esplode de malvole e odia violente contra iudis” a asemblas profilastini.

En la semana pasada, on ia trova un suastica e la parolas “Iudis” e “Sieg Heil” (un slogan nazi) jetada en pinta sur la construida de un jornal local en Cottbus, un site este.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:33 UTC).