AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Deutxland redona a Polsca un depinta furada par la nazis

1 april 2014

Deutxland ia redona un depinta de la desenio des-oto cual la nazis ia fura de la Museo Nasional de Polsca en 1939. Frank-Walter Steinmeier, la ministro deutx de esternas, ia dona la obra a Radosław Sikorski, sua corespondente polsce, a un presenta formal en lundi.

La obra, “Scalera de Palasio”, par Francesco Guardi, un artiste venezian, ia es saisida a un tempo corta pos la invade deutx. Lo mostra aristocrates parlante a la scalera grande de la Palasio de la Doje en Venezia.

Pos la Gera Mundal Du, la depinta ia vade a la Universia de Heidelberg e a pos a la Galeria de Stato de Baden-Württemberg.

On ia reconose ce lo parteni a Polsce en la tarda de la desenio de 1990. Ma on ia nesesa un tempo longa per ateni un acorda, par esiste de diferes political entre Warszawa e Berlin sur la problem jeneral de obras de arte perdeda en la gera.

Polsca xerca ancora miles de obras furada de sua museos e colies privata en la gera. Ma on crede ce multe ojetos ia es destruida a acel tempo.

Deutxland xerca la redona de 300 mil libros, desinias, e manoscritos – la colie Berlinka – de Polsca. La colie inclui partitures musical sciveda par mano par Mozart, Beethoven e Bach, cual la nazis ia move a Polsca per securi los contra bombas.

Abandonada par soldatos retirante en lo cual es aora Polsca, multe de esta ojetos es aora en la Universia Jagielloński en Kraków.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:33 UTC).