La senior de Bembibre

La senior de Bembibre es un novela istorial publicida en 1844.

I ====

Mostra ance la testo orijinal

En un posmedia de un de la prima anios del sentenio XIV, los ia reveni de la feria de San Marcos de Cacabelos, tre parente servores de algun de la grande seniores ci alora ia comparte la domina de El Bierzo. Un de los, como de sincodes e ses anios, ia monta un cavalo peti galego de apare poca eselente, ma cual a xuta de balesta ia descovre la fortia e resiste propri per la eserses de xasa, e en su punio sinistra covreda con sua ganto ia porta un peregrinor con capeta. Xercante ambos rivas de la via, ma atenta a sua vose e siniales, lo ia vade un sanumberto de bela raza. Esta om ia ave un corpo magra e flexable, un aspeta de fas vive e oscur e en tota sua dirije e moves el ia revela sua ocupa e emplea de xasor.

En una tarde de Mayo de uno de los primeros años del siglo XIV, volvían de la feria de San Marcos de Cacabelos, tres al parecer criados de alguno de los grandes señores que entonces se repartían el dominio del Bierzo. El uno de ellos, como de cincuenta y seis años de edad, montaba una jaca gallega de estampa poco aventajada, pero que a tiro de ballesta descubría la robustez y resistencia propias para los ejercicios venatorios, y en el puño izquierdo cubierto con su guante llevaba un neblí encaperuzado. Registrando ambas orillas del camino, pero atento a su voz y señales, iba un sabueso de hermosa raza. Este hombre tenía un cuerpo enjuto y flexible, una fisonomía viva y atezada y en todo su porte y movimientos revelaba su ocupación y oficio de montero.

La du ia ave un eda prosiminte la tredes e ses anios e el ia es la dorso de la medalia, car a un fas masosa e de multe poca espresa, ia reuni un corpo solida e pesos, de cual sua contornos poca airosa, ia comensa cansela la obesia. La aira de suposa con cual el ia controla un eselente cavaleta andalus en cual ia vade la cavalor, e la esatia con cual el ia forsa a el a tota tipo de moves, ia fa a el es conoseda como picador o stalor. E la tre, a fini, ci ia monta un bon cavalo de gera e ia vade un poca plu lusosa vestida, ia es un om joven de presentia multe plasente, con grande fasilia e con mente clar, con un fas alga malconduosa e en la flor de sua anios. Cualcun ta indica el sin duta como atendor o pajo de lansa de algun senior xef.

Frisaba el segundo en los treinta y seis años y era el reverso de la medalla, pues a una fisonomía abultada y de poquísima expresión, reunía un cuerpo macizo y pesado, cuyos contornos de suyos poco airosos, comenzaba a borrar la obesidad. El aire de presunción con que manejaba un soberbio potro andaluz en que iba caballero, y la precisión con que le obligaba a todo género de movimientos, le daban a conocer como picador o palafrenero. Y el tercero, por último, que montaba un buen caballo de guerra e iba un poco más lujosamente ataviado, era un mozo de presencia muy agradable, de gran soltura y despejo, de fisonomía un tanto maliciosa y en la flor de sus años. Cualquiera le hubiera señalado sin dudar por escudero o paje de lanza de algún señor principal.

La tres ia ave un conversa multe tirada, e como lo ia es natural, los ia parla de la cosas de sua propre mestres, lodante los frecuente e intermiscante la lodas con sua capa corespondente de murmura:

Llevaban los tres conversación muy tirada, y como era natural, hablaban de las cosas de sus respectivos amos elogiándolos a menudo y entreverando las alabanzas con su capa correspondiente de murmuración:

- Me dise a tu, Nuño - la stalor ia dise-, ce nosa mestre fa como un om, car dona la filia unica e eritor de la casa de Arganza a un hidalguillo sin valua, potente sposi el con un senior tan potiosa, como la conte de Lemus, ta es plu mal ca asa gras. Regarda ce lo ta es un aranja bon un senior de Bembibre!

-Dígote Nuño -decía el palafrenero-, que nuestro amo obra como un hombre, porque eso de dar la hija única y heredera de la casa de Arganza a un hidalguillo de tres al cuarto, pudiendo casarla con un señor tan poderoso, como el conde de Lemus, sería peor que asar la manteca. ¡Miren que era acomodo un señor de Bembibre!

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 4 april 2024 (17:36 UTC).