GRAMATICA
Spele e pronunsia · Frases · Nomes · Determinantes · Pronomes · Ajetivos · Averbos · Verbos · Preposadas · Juntas · Demandas · Proposas · Numeros · Crea de parolas · Cortis · Puntua · Sintatica

Puntua

Jeneral, elefen lasa la scrivores eleje sua puntua – la normas solitar es ce on ta es clar e coerente. An tal, alga abituas fundal esiste, e estas es la mesma como en la plu linguas european.

La parola prima en un frase comensa con un letera major.

Sinias major

Un frase comun fini con un punto. ).

Si un frase es un demanda direta, lo fini con un sinia de demanda? ).

On pote pone un sinia de esclama! ) a la fini de un frase cual ta ave un intensia emosial en parla.

Un virgula, ) indica un pausa natural en un frase, o a veses on inclui lo sola per separa clar un parte de un frase (como un proposa) de un otra. On usa virgulas ance per separa la cosas en un lista.

Cuando on scrive un cuantia en dijitos, on pote usa o un virgula o un punto per indica la comensa de la parte fratal. On pote usa un spasio per separa grupos de tre dijitos.

La dupunto: ) introdui un presenta plu detaliosa de la cosa cual presede lo. Pos un dupunto, usa un letera major si la seguente es un frase completa, ma no si lo es sola un lista o un parte de un frase.

On pote usa la punto-virgula; ) en loca de un punto entre du frases cual refleta o ecuilibra prosima la un la otra. Un punto-virgula pote separa ance la cosas en un lista, si estas es longa o conteni sua propre virgulas.

No scrive un spasio ante un sinia de puntua major. Ma scrive un spasio a pos, estra a la fini de un paragraf.

Sinias de sita

Un sinia de sita apare a la comensa e fini de parolas cual on presenta como un sita direta. On ave formas diversa de sinia de sita en la mundo, incluinte ' «».

En elefen, on usa normal la forma , cual es clar, fasil tapable, e internasional. Cuando un sita apare en un otra sita, on pone ' sirca la sita interna – on ave un esemplo a su. En bon tipografia, como en libros, la formas curva “” e ‘’ es usada, ma estas no es nesesada en comunicas comun. No pone spasios entre la sinias de sita e la testo sitada.

En alga linguas, on scrive un sinia de junta longa ( — ) en media de un dialoga cuando un person nova comensa parla, en loca de sinias de sita. Nos recomenda evita esta en elefen, car lo es min clar, e pote es confusada con otra usas de sinias de junta.

Cuando on sita la parolas de un carater en un nara, on acompania comun la sita con un indica de la parlor e sua manera. Per tal frases en elefen, on prefere pone un sinia de junta entre esta indica e cada parte de la sita. En esta modo, on reteni fasil la puntua esata de la frase orijinal:

Cuando on scrive sur linguas e sita un parola o espresa per refere a lo, on usa sola sinias de sita:

Sinias minor

La trepunto ) sujesta un pausa, o indica ce on ia omete alga parolas.

Sinias de junta longa ( –  o  — ) e brasetas() ) ensirca comentas cual on introdui en la flue normal de un frase.

La sinia de elidi' ) indica ce on ia omete un vocal. Normal, esta aveni sola en poesias e cantas.

En elefen, on scrive sinias de mone (€, ¥, £, $, etc) ante o pos la dijitos de un preso, dependente de la costum de la pais consernada.

Ancora otra sinias de puntua esiste, ma sua usas relata apena a la regulas de elefen.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 29 febrero 2024 (16:03 UTC).