LETERATUR
Testos orijinal · Cantas traduida · Dramas traduida · Naras traduida · Poesias traduida · Sitas traduida · Testos diversa

La bison dona un leson a la tormentor

Un fable de la americanes nativa, traduida par Ricky Freeman en 2012.

A un ves pasada, un urso brun viaja tra la colinas asta un rio. El encontra un bison mas stante sur la curso. La testa de la bison es a su como si el es debil e malada.

“A! Cornos Curva,” la urso dise. “Me oia ce tu ia dise ce tu va fa gera contra me! Aora apone la tu pinta de gera e nos va fa un batalia grande!”

“Me no vole batalia contra tu, Escavor de Radises” la bison responde, “me vole pas, no gera.”

“A!” La urso dise, “Tu es un coarde! Tu vole fuji como un fem vea! Tu teme me!” Alora, la urso vade a asta la bison e tira la capeles de la bison e presa la se nas a en la tera. Alora, el tira la coda de la bison e colpa el tan forte como el pote.

“O! Escavor de Radises, tu fa un dole grande a me,” la bison dise en cuando el coxea a via. “Me ia fa no cosa a tu e an tal tu dole me, no es coreta.”

“Tu es un coarde, Cornos Curva! Tu ave un cor de un fem vea e tu teme me!” la urso dise en cuando el comensa continua la se viaja. Ha ha, me rie a tu! Tu es un coarde!”

En cuando la urso pasea a via, la bison pensa en se mente propre, “Me debe batalia contra el car el es mera un tormentor basa.”

La urso sabe ce la bison pensa par la se potia majiosa, donce el reveni e dise, “Ce tu dise sur me, Cornos Curva?”

La bison responde, “Me dise no cosa sur tu.”

“Tu menti,” La urso dise, “Tu ia parla en la tu mente sur me e me sabe esta!” Alora el savaji denova la bison, tirante se capeles e colpante el. Alora el vade a via, riente.

La bison pensa en se mente, “Serta, me debe batalia contra el car el tormenta sempre algun e vole batalia.”

Denova la urso sabe ce el pensa e reveni roncante e maltrata el. Esta aveni a cuatro veses. Cuando la urso comensa reveni a la ves sinco, la bison retira se e comensa colpa la tera en cuando el demanda la urso no dole el.

La urso dise, “No fuji, Fem Vea Cornos Curva. No fuji. Resta e batalia contra me, Cornos Curva Coarde!” Ma la bison continua a pos a via. A fini, el es asta un inclina presipe. El core a la urso e crase el. La bison sta supra la urso. El atenta presa el a la tera con la se cornos agu e negra.

“Ai! No colpa me con la tu cornos! Tu fa un dole grande a me, Cornos Curva!” la urso cria en cuando el atenta evita la bison.

“Tu ia vole fa gera,” la bison dise. “Aora, per ce tu no sta e batalia, Fem Vea Escavor de Radises! Per ce tu no batalia aora?”

A fini, la urso veni tro asta la borda de la inclina e cade a su a la basa de la vale. El reposa ala, demandante la bison lasa el veni a alta de inclina denova.

La bison sta a la alta e oserva la urso. A fini el dise, “Tu es la tipo de person ci vole batalia sempre contra la debil. Me debe fini esta batalia e dona un leson a tu, en loca de lasa tu veni a alta asi, afin tu disturba bon persones.”

La urso cria, “Si tu lasa me veni a alta, nos va fa pas e batalia no plu.”

Donce, a fini la bison lasa la urso reveni. La urso e la bison ave pas de pos acel ves. Ma la urso es ancora disputosa. Acel es la modo en cual un tormentor trova algun ci no es temosa de el e doleda en la mesma modo el dole otras. Un tormentor no ave coraje vera e a alga loca, a alga ves el va aprende un leson cual va dole el.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 4 april 2024 (17:36 UTC).