LETERATUR
Testos orijinal · Cantas traduida · Dramas traduida · Naras traduida · Poesias traduida · Sitas traduida · Testos diversa

Declara de autonomia de la Statos Unida

Traduida par George Boeree

En Congresa, 4 Julio, 1776

La declara unida de la des-tre statos unida de America: cuando en la curso de avenis umana, deveni nesesada ceun popla deslia la lias politica cual ia junta los con un otra, e ce los prende, entre la potias de la tera, la state separada e egal cual los merita par la leges de natur e de la Dio de natur, un respeta virtuosa a la opines de umania nesesa ce los ta declara la causas cual move los a la separa.

Nos crede ce esta veras es evidente par se mesma: ce tota persones es creada egal; ce se creor ia dona a los alga diretos nonalienable; ce entre esta diretos es vive, libria, e la xerca de felisia; ce, per securi esta diretos, governas es instuida entre omes, governas cual deriva se potias justa de la acorda de la governada; ce cuando cualce forma de governa deveni destruinte de esta finis, es la direto de la popla ce los altera o aboli lo, e institui un governa nova, construinte se fundas sur tal prinsipes e organiza se potias en tal forma, afin pare a los ce los va resulta la plu probable en se securia e felisia. Cautia, vera, va prescrive ce governas cual ia dura longa no ta debe es cambiada per causas lejera e tempora, car tota esperia ia mostra ce umania es plu disposada a sufre, cuando malias es sufrable, ca coreta se mesma par aboli la formas a cual los ia abitua.

Ma cuando un segue longa de maltratas e saisis, cual xasa sempre la mesma ojeto, mostra un intende per redui los su tirania asoluta, es la se direto, es la se obliga, ce los dejeta tal governa, e ce los furni defendes nova per la se securia. - tal ia es la sufri pasiente de esta colonias; e tal es aora la nesesia cual forsa ce los altera se sistem pasada de governa. La istoria de la re presente de Britan Grande es un istoria de feris e saisas repeteda, tota de cual con la gol direta per la establi de un tirania asoluta supra esta statos. Per demostra esta, lasa fatos es presentada a un mundo franca.

El ia refusa se acorda con leges la plu virtuosa e nesesada per la benefica publica.

El ia proibi ce se governores aproba leges con importa direta e urjente, sin ce los pospone se opera asta cuando se aproba ta es otenida; e cuando los es tal posponeda, el ia descura tota atende a los.

El ia refusa aproba otra leges per la conveni de distritos grande de popla, sin ce acel popla ta sede la direto de representia en la legeria, un direto nonestimable a los, e menasante sola a tiranos.

El ia comanda la asembla de corpos de legeria a loca nonormal, noncomfortosa, e distante de la arciveria de la se arcivos publica, sola per fatiga los a segue con se medios.

El ia desolve repetente la casas de representores, per oposa, con firmia mas, se invades a la diretos de la popla.

El ia refusa per un tempo longa, pos tal desolve, causa ce otras ta es elejeda; donce la potias de legeria, no capas de elimina, ia reveni a la popla desponable per se pratica; en la tempo media, la stato resta esposida a tota la periles de invade de estra, e convulsa de en.

El ia atenta preveni la popli de esta statos; per esta gol, el ia impedi la leges per la naturali de stranjeres; el ia refusa aproba otra leges per coraji migras asi, e ia grandi la restrinjes per prendes nova de paises.

El ia impedi la dirije de justia, par refusa se acorda a leges per la institui de potias de judi.

El ia fa ce judores es dependente sola de se vole, per la periodo de se ofisias e la cuantia e paia de se salarios.

El ia institui un multia de ofisias nova, e ia envia asi xamas de ofisores per mensasa la nos popla e come de se nesesas.

El ia reteni entre nos, en periodos de pas, armadas preparada sin la acorda de la nos legerias.

El ia causa ce la militaria es autonom de e superior a la potias sivil.

El ia conspira con otras per carga nos a un autoria cual es stranjer a la nos constitui, e no reconoseda par la nos leges; e ia dona se acorda a la se atas de legeria finjente.

Per dona la abita de grupos grande de soldatos con armas entre nos.

Per proteje los, par prosedes falsa, de puni per cualce matas cual los ta fa a la abitores de esta statos.

Per talia la nos comersa con tota partes de la mundo.

Per forsa impostas a nos sin la nos acorda.

Per priva nos en multe casos, de la bones de prosedes con juria.

Per transporta nos ultra la mares per prosedes per ofendes finjeda.

Per aboli la sistem libre de leges engles en un provinsia vinsina, en esta modo institui un governa acaso, e grandi la se bordas per crea a un ves un esemplo e un strumento conveninte per introdui la mesma rena asoluta en esta colonias.

Per remove la nos constituis, aboli la nos leges la plu valuada, e altera fundal la formas de la nos governas.

Per interompe la nos legerias, e per declara ce los posese la potia de legi per nos en tota casos, sin eseta.

El ia renunsia governa asi, par declara ce nos es estra se proteje, e par declara gera contra nos.

El ia saca la nos mares, ruina la nos costas, arde la nos vilas, e destrui la vives de la nos popla.

El es, a esta ora, transportante armadas grande de mersenarios stranjer per fini la labores de moria, ruina, e tirania, ja comensada con casos de cruelia e tradi apena egalida par acel en la eda la plu barbarosa, e tota no meritada par un xef de un nasion sivilida.

El ia constrinje la nos sitadanes fratin, caturida sur la mares altas, porta armas contra la se pais, deveni esecutores de la se amis e frates, o los mesma cade par la se manos.

El ia provoca rebelas internal entre nos, e ia atenta trae la abitores de la nos frontera, la savajes indian sin compatia, de cual se regula conoseda de gera es la destrui nondistinguinte de tota edas, sesos, e situas.

En cada grado de esta opresas, nos ia suplica per remedia en parolas la plu umil. La nos suplicas repeteda ia es respondeda sola par feri repeteda. Un prinse de ci se carater es tal indicada par alga ata cual pote defini un tirano, no conveni per es la renor de un popla libre.

E nos no manca en la atende de la nos frates brites ance. Nos ia averti los a alga veses de la atentas par la se legeria per estende un autoria nonmeritada supra nos. Nos ia sujeste ce los recorda la caso de la nos migra e coloni asi. Nos ia apela a la se senti nativa de justia e jenerosia, e nos ia suplica a los, par la lias de la nos relata comun, per nega esta finjes cual ta interompe nonevitable la nos lias e coresponde. Los ance ia es sorda a la vos de justia e de lias de sangue. Nos debe, donce, nesesa sede, cual denunsia la nos separa, e regarda los, como nos regarda la resta de umania, como enemis en gera e amis en pas.

Donce, nos, la representores de la statos unida de America, en congresa jeneral, asemblada, suplica a la judor suprema de la mundo per la virtua de la nos intendes, en la nom e par la autoria de la bon popla de esta colonias, declara e publica seria, ce esta colonias es, e par direto debe, es statos libre e autonom; ce los es remeteda de tota alia a la corona brites, e ce tota lias entre los e la stato de britan grande, es e debe es tota disolveda; e ce, como statos libre e autonom, los ave la potia plen per declara gera, negosia pas, contrata alias, institui comersia, e fa tota otra atas e cosas per cual statos autonom ave la direto. E per la suporta de esta declara, con un depende firma de la proteje de favore divin, nos promete mutua la nos vives, ricias, e onora santa.

(Suscriveda par 56 representores de la 13 colonias.)

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 23 marto 2024 (17:14 UTC).