GRAMATICA
Spele e pronunsia · Frases · Nomes · Determinantes · Pronomes · Ajetivos · Averbos · Verbos · Preposadas · Juntas · Demandas · Proposas · Numeros · Crea de parolas · Cortis · Puntua · Sintatica

Pronomes

Un pronom es un parola cual sustitui per un sintagma nomin plu longa.

Pronomes de person

Tu es singular e vos es plural en tota situas, e formal e casual.

El es usada per refere a persones, e a animales como mamales e avias. On pote estende metafor la usa a otra viventes, robotes, la luna, tempestas, etc.

Lo es usada per refere a cosas, viventes simple, ideas, consetas, etc.

Los es usada como la plural de ambos el e lo.

Elefen no distingui comun la seso de el. La formas ela (per refere a un fema) e elo (per refere a un mas) es rara, ma los pote es usada si, per esemplo, en un nara sur un om e un fem, on no desira repete tro frecuente la nomes propre.

On pote segue un pronom de person con un suproposa ajetivin. Si la sinifia resta clar, on pote omete la pronom de person e lasa ce la pronom-sujunta fa un labora duple:

On es un pronom jeneral e nondefinida, como on en franses o man en deutx. Lo sinifia “persones jeneral” o “un person acaso e ipotesal”. Lo evita frecuente la nesesa de un verbo pasiva:

Se es la pronom refletante per la person tre, e singular e plural. Lo refere a la sujeto de la verbo corente, ma lo mesma es nunca la sujeto.

La pronomes de posese es la determinantes de posese, presededa par la:

Pronomes determinante

Esata como on pote converti un ajetivo a un nom, on pote converti la plu de la determinantes a pronomes. La pronomes esta, acel e otra aseta sempre la -s pluralinte. On pote ajunta -s ance a alga otra pronomes, si esta clari la sinifia.

Esemplos:

On pote usa la numeros cardinal como pronomes cual indica grupos de la grandia spesifada. Esta pronomes no aseta normal la -s pluralinte, e los no nesesa determinantes:

Per indica multiples nonesata de numeros como sento, mil o milion, on ajunta la -s pluralinte:

On no pote converti la a un pronom. On usa el, lo o los en loca:

On no pote usa no como un pronom, ma lo jenera nun e no cosa. On pote usa ance la numero zero como un pronom.

La idiom la un la otra (o lunlotra) sinifia ce du persones o cosas ata mutua a se. Lo ave varias como la un o la otra, la un pos la otra (o pos lunlotra), e la un sur la otra (o sur lunlotra):

En alga frases, un pronom es direta segueda par un verbo e pote es malcomprendeda como un determinante segueda par un verbo reusada como un nom. Per esemplo, sin contesto, on no pote sabe serta esce acel veni de Italia sinifia la veni de Italia o lo veni de Italia. En la plu de casos, la intende es intera evidentida par la situa. Ma si on es un comensor en elefen, o on desira evita es malcomprendeda, on pote pone un nom simple – como person o cosa – pos la determinante en loca de converti lo a un pronom:

En alga casos, on vole clari ce la nom verbal no es un verbo. Con parolas como alga, multe e poca, on pote ajunta de entre la determinante e la nom; la determinante deveni alora un pronom, ma la nom no deveni un verbo. Con otra determinantes, como esta e acel, on pote usa la ante la determinante:

Pronomes de demanda

Elefen ave du pronomes cual on usa per crea demandas direta:

Ci es sola un pronom, e on debe no usa lo como un determinante.

Cual es fundal un determinante, ma on usa comun lo ance como un pronom, si on aseta la risca rara de malcomprende de espresas como cual veni de Italia.

Esemplos:

On usa ci e cual ance en demandas reportada.

Pronomes-sujuntas

Cual e ci servi ance como pronomes-sujuntas, per introdui suproposas ajetivin:

La pronom-sujunta per un person o animal es ci. La pronom-sujunta per otra cosas es cual:

Con alga suproposas ajetivin, la frase xef omete la nom cual la proposa descrive. La pronom-sujunta mesma apare en loca de acel nom. Alora, on pote usa lo cual en loca de cual e el ci en loca de ci si on vole evita confusa:

Otra pronomes

On ave cuatro pronomes spesial cual refere a persones. On usa los sola a modo singular:

Esemplos:

La corespondentes de algun, cualcun, cadun, e nun per cosas es alga cosa, cualce cosa, cada cosa, e no cosa.

Sintagmas pronomin

Normal, on no descrive pronomes con determinantes o ajetivos, ma on pote descrive los con sintagmas de preposada:

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 29 febrero 2024 (16:03 UTC).