AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Trump nomina un conservaliste per la Corte Suprema

27 setembre 2020

Donald Trump, presidente de la SUA, ia nomina Amy Coney Barrett, un favoreda de conservalistes sosial, como la judor nova de la Corte Suprema. Parlante a sua lado en la jardin de la Casa Blanca, Trump ia descrive el como un “fem de atenis sin paralel”.

Si la Senato aproba Barrett, el va recambia la libraliste Ruth Bader Ginsburg ci ia mori resente con 87 anios.

La nomina va provoca un batalia amarga per aproba en la salon alta de la parlamento en cuando on prosimi a la eleje presidental en novembre.

Anunsiante Barrett como sua nominada ier, Trump ia descrive el como un “stela de eruditia e judi” con “fida nonsedente a la constitui”.

Joe Biden, aspiror presidental per la partito democrata, ia recomenda ce la Senato no “ata sur esta posto vacua asta cuando la popla american ia eleje ja sua presidente seguente e la Congresa seguente”.

“La constitui de la Statos Unida ia es desiniada per dona a la votores un posible de fa ce on oia sua vose sur los ci va servi en la Corte. Acel momento es aora, e on debe oia sua vose,” el ia ajunta.

Si Barrett es aprobada, judores con tendes conservaliste va ave un majoria de 6 contra 3 en la Corte Suprema per la futur previdable.

Esta fem de 48 anios ta es la judor tre cual la presidente republiciste presente ia asinia, pos Neil Gorsuch en 2017 e Brett Kavanaugh en 2018.

La nove judores de la corte servi per sua vives intera, e sua desides pote moldi la politica publica sur tota cosas, de diretos de armadia e vota, asta aborta e finansia de campanias, per desenios.

En anios resente, la corte ia estende la sposia ge a tota 50 statos, ia permete la reali de un proibi de viaja contra paises xef muslim, e ia pospone un projeta de redui la emetes de carbono par la SUA.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).