AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Ruinas prelatina sur un monte mexican

24 julio 2020

Sur un monte en Mexico sentral, on ia descovre du monumentos de petra siselida, sur cual on crede ce los ia es creada a plu ca 1500 anios ante aora.

Arceolojistes dise ce la loca ia es trovada par abitores de un vileta prosima. En sua eda oro, la loca ia ave sete piramides, un area per rituos e un campo de juas.

On crede ce lo ia es construida par la zapotecas, ci ia abita en la montania sude de lo cual es aora Mexico. La siselis sujesta ce lo ia es dedicada a la dio de la sumundo.

La monumentos es situada a un punto stratejial a la apico de la monte Cerro de Peña, en la stato Puebla, con altia de 1845 metres. Arceolojistes pensa ce lo ia es ascondeda pos la sentenio 6. Per asede lo, on debe pasa du oras e un dui en asende un via rocosa.

On ia trova du paneles gravada. Un siseli mostra un figur con cornos e garas ci porta un covreseso. On crede ce otras representa un iguana, un agila e un diva fema ci sembla un cirotero. En soma, on ia trova 87 tal glifos asta aora.

Investigas inisial indica ce un area ritual, ensircada par templos e la casas de la renores, ia es ance locada a la culmina de esta monte. La campo de juas ia es probable usada per pelota, un jua en cual persones ia usa sua ancas per propulsa un bal de cauxo tra anelos de petra.

Puebla es ja un rejion rica con ruinas arceolojial, ma persones local ia dise ce los senti orgulo pos gida arceolojistes a esta trova nova.

La sivilia zapoteca, cual ia nomi se “la popla de la nubes”, ia orijina en la rejion a 2500 anios ante aora. Lo ia ave un arciteta sofisticada e un stilo de scrive fundida en glifos. Sua relijio ia ave multe dios, de ci multe ia es asosiada con cultiva o bestias.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).