AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Notre-Dame va es identical reconstruida

10 julio 2020

La pinaculo de la catedral Notre-Dame de Paris, destruida en un focon en april pasada, va es restorada seguente la desinia gotica orijinal.

Emmanuel Macron, presidente de Frans, ia anunsia la deside, fininte rumores ce la pinaculo va es reconstruida en un stilo moderna. Macron ia sujesta a ante ce el favore “un jesti contempora”.

Ma el ia dise ce el vole ce la restora es ja completa en 2024, cuando Paris va ospita la Juas Olimpial.

La Palasio Élysée ia dise ce la conserna xef per Macron es ce on “no retarda la reconstrui e complica lo – on debe solve rapida la demandas”. Lo ia ajunta ce la prosede de desinia un pinaculo moderna, envolvente un compete internasional per arcitetores, ia ta pote causa pospones nonesesada.

La anunsia ia segue un consenta de la Comision Nasional per Erita e Arciteta franses.

Cuando, a cuasi des-cuatro menses ante aora, la teto ia ensende a media de laboras per restora la catedral, on ia vide un eruta de emosia e donas finansial de tra la mundo. En du dias, on ia recolie sirca 900 milion euros per repara la teto.

La pinaculo prima de la catedral ia es construida en la sentenio 13, ma, par causa de danas estendosa en la Revolui Franses, on ia sutrae lo en la tarda de la sentenio 18. Sua sustitua, desiniada par la arcitetor Eugène Viollet-le-Duc, ia es erijeda en la media de la sentenio 19.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).