AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La SUA mata la jeneral xef de Iran par ataca airal

3 janero 2020

La comandor militar la plu potiosa de Iran, Jeneral Qasem Soleimani, ia es matada par un ataca airal par la SUA en Irac.

Esta om de 62 anios ia gida operas militar irani en Asia sude-ueste como xef de la Forte Qods spesialida de Iran. El ia es matada a la airoporto de Baghdad, a lado de militiores local suportada par Iran, en la parte temprana de oji, en un ataca comandada par Donald Trump, presidente de la SUA.

La mata de Soleimani indica un aumenta major de tensa entre Washington e Tehran.

Su sua comanda, Iran ia forti Hezbollah en Lubnan e otra grupos militariste proirani, ia crese la presentia militar de Iran en Irac e Suria, e ia dirije la ataca par Suria contra grupos rebelante en la gera interna longa de la pais.

La xef suprema de Iran, Aiatola Ali Khamenei, ia dise ce “venja sever veni a la criminores” ci ia fa la ataca. El ia anunsia ance tre dias de lamenta nasional.

Soleimani ia es comun regardada como la person du de la plu potiosas en Iran, pos sola Khamenei. Sua Forte Qods, un unia elite de la Gardores de la Revolui Irani, ia reporta direta a la aiatola, e el ia es videda como un eroe nasional.

Ma la SUA ia descrive la comandor e la Forte Qods como teroristes, e culpa los per la moris de sentos de empleadas esuan.

Trump, ci ia es en Florida cuando la ataca ia aveni, ia tuita un imaje de la bandera de la Statos Unida a tempo corta pos la anunsia.

Un declara par la Pentagon ia dise ce Soleimani “ia developa ativa projetas per ataca diplomatas esuan e membros de la servis militar en Irac e tra la rejion intera”. “Esta ataca ia es intendeda per impedi projetas futur de ataca irani,” lo ia ajunta.

Entretempo, la custa global de petrolio ia asende par plu ca 4%, seguente la ataca.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).