AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La Rena Unida sorti de la Uni European

31 janero 2020

Boris Johnson, ministro xef de la Rena Unida, va saluta oji “la comensa de un eda nova”, en la dia cuando la pais va sorti de la Uni European pos 47 anios.

En un parla cual va es televisada a 22:00 – sesdes minutos ante la ora formal de la sorti – el dise ce Brexit “no es un fini ma un comensa”, e descrive la rompe de lias con la otra 27 nasiones de la UE como “un momento vera de renovi e cambia nasional”.

Poca va cambia subita, ma Britan entra a un periodo de traversa. La plu de la leges de la UE va continua es enforsada, incluinte la libria personal de move, asta la fini de desembre, cuando la pais intende ave un acorda permanente sur comersia libre con la Uni.

Brexit ia es orijinal projetada per 29 marto de la anio pasada, ma ia es retardada a plu ca un ves cuando la parlamento brites ia rejeta la acorda de retira negosiada entre la UE e Theresa May, ministro xef pasada.

Johnson ia susede pasa sua propre acorda tra la parlamento pos gania un eleje jeneral en desembre con un majoria grande de parlamentores conservaliste, prometente “reali Brexit”. Esta ia fini plu ca tre anios de debate political pos la referendo de 2016 en cual 52% ia espresa sua desira per sorti de Europa.

Michel Barnier, la negosior xef de la UE, ia dise ce sua pensas es oji con “la miliones de sitadanes brites ci es triste, como nos es triste. Nos va resta amis, aliadas e asosiores. Nos nesesa reconstrui. Me crede ce nos es plu forte en junta.”

El ia ajunta ce el ia atenta comprende la fenomeno Brexit, e ce el opina ce lo mostra ce la Uni European debe escuta plu prosima sua abitores.

En Bruxelles, la banderas brites va es sutraeda de la instituidas UE. On va consinia un bandera a un museo.

Ier, la Plaza Grande de la site ia es luminada en roja, blanca e blu – la colores de acel bandera – per representa la aminia continuante entre la Rena e la paises unida.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).