AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Focones trupli en esta anio en la Pantanal

25 julio 2020

La cuantia de focones savaje en la Pantanal, la pantan tropical la plu grande de mundo, ia trupli en 2020 en compara con la anio pasada, longo INPE, la ajenteria spasial de Brasil.

INPE ia identifia ala 3682 focones de 1 janero a 23 julio. Miles de spesies, incluinte jaguares, formicores e avias migrante, abita en esta rejion de 140 asta 160 mil cilometres cuadrida.

En la Amazona visina, la mense pasada ia es la junio la plu malida par focones en 13 anios.

La Pantanal es locada en Brasil, Paraguai e Bolivia, e es un de la locas la plu biodiversa de mundo. Piranias, caputxines, anacondas verde e miles de spesies de planta vive en esta basin, cual es inondada a cada anio pos pluves deluvial.

Un mapa publicida par INPE mostra la focones cual arde presente en la Pantanal. La informas ia es colieda par usa de satelites cual mesura focones plu grande ca 30 metres de longia e un metre de largia.

La 3682 focones detetada ala asta aora en 2020 es la cuantia la plu alta pos la comensa de arcivos en 1998. En la mesma periodo en 2018, on ia ave sola 277.

Membros de la Oserveria Pantanal, un rede ambientiste, ia descrive la focones como “un peril sosial car, en ajunta a la dana economial e la perde de biodiversia, focones pote causa problemes respiral, irita a oios, e alerjias.”

La organiza ia dise ce en du dias, 7000 ectares ia es ardeda en resulta de “ativia criminal” e “fatores climal”.

Focones savaje aveni comun en la saison seca en Brasil, ma los es ance ensendeda con intende nonlegal de desforesti tereno per eleva boves. En la Pantanal de Bolivia, la situa ia es complicada par la pandemica de coronavirus, cual limita la cuantia de persones ci pote batalia secur la focones.

La Oserveria Pantanal dise ce lo publici difusas radio e videos per informa abitores local sur la risca de foco.

Plu temprana en esta mense, presidente Jair Bolsonaro ia proibi focos en la Amazona, a norde de la Pantanal, per la cuatro menses seguente. Ambientistes acusa ce Bolsonaro, ci es setica sur la cambia de clima, fali proteje la recursos natural vasta e valuosa de la pais.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).