AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Corea Norde reporta ce Kim Jong-un ia reapare publica

2 maio 2020

Kim Jong-un ia apare publica a la ves prima en 20 dias, diseda par difusas governal en Corea Norde.

La Ajenteria de Novas Sentral Corean reporta ce la xef de la pais ia talia la sinta per abri un fabriceria de fertilinte en un rejion a norde de Pyongyang. Lo ajunta ce persones a la fabriceria “ia esplode con aclamas tonin de ura” cuando el ia apare ier.

La apare reportada – sua prima pos 12 april – aveni pos parlas global sur sua sania. On no pote confirma nondependente la reportas nova de Corea Norde. Plu tarda, la difusantes governal ia relasa imajes cual mostra Kim taliante un sinta estra un fabriceria.

Demandada sur la reapare de Kim, Donald Trump, presidente esuan, ia informa reportores ce el no vole comenta ancora.

Corea Norde dise ce Kim ia es acompaniada par alga ofisiores major de la pais, incluinte sua sore Kim Yo Jong. Kim ia declara ce el es sasiada par la sistem de produi de la fabriceria, e ia loda sua contribui a la progresa de la industria cimical e la produi de comables.

On ia comensa divina sur la sania de Kim pos cuando el no ia es presente a la selebras per la aniversario de la nase de sua avo Kim Il-sung a 15 april. La aniversario es un de la avenis la plu grande en la calendario de la pais, e usual Kim onora lo par visita la mausoleo do sua avo reposa. El ia es nunca asente de esta aveni a ante.

Alegas ce Kim es malada ia apare a pos en un reporta per un pajeria manejada par abandonores de Corea Norde. Un fonte anonim ia informa la jornal Daily NK ce on comprende ce el batalia un disturba cardiovascular ja de agosto pasada, ma ce “lo ia mali pos visitas repeteda a Monte Paektu”.

Esta ia provoca un cadena de reportas internasional difusada sur un informa de sola un fonte, asta la emerji de indicas ce departes de securia en Corea Sude e la SUA monitori la alega.

Seguente esta, on ia vide en la SUA titulos plu dramosa: ce la xef de Corea Norde es en un state grave pos sirurjia de cor. La ministro de esternas esuan Mike Pompeo ia pare tisa esta rumores a 29 april, disente ce ofisiores esuan “no ia vide” resente Kim Jong-un. Ma un declara par la governa de Corea Sude, e fontes de securia xines, ia indica ce esta no es vera.

Kim ia desapare ance en setembre 2014, tra 40 dias pos visita un conserta. El ia reapare en la media de otobre, paseante con basto. La difusas governal ia esplica nunca do el ia es. Ma la departe de securia de Corea Sude ia dise ce el ia reseta probable un opera sirurjial a sua talo sinistra pos un disturba causada par un siste.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).